Narxlarni boshqarish. Strategiya, tahlil, qaror va amalga oshirish
Narxlarni boshqarish. Strategiya, tahlil, qaror va amalga oshirish
Kitob tavsifi
Dunyodagi eng yirik narxlash bo'yicha mutaxassislar klassik nazariyaning qat'iyligi va amaliy tajribaning boyligi o'rtasida o'rta zamin topishga muvaffaq bo'lishdi. Natijada, ushbu kitob tug'ildi-narxlarni boshqarishning barcha jihatlarini qamrab olgan asar. Bu erda narxlashning miqdoriy va sifatli usullari va uning nazariyasi va amaliyotidagi eng innovatsion ishlanmalar keltirilgan. Herman Simon va Martin Fassnacht "narx nazariyasi" va "narx siyosati" an'anaviy tushunchalaridan tashqariga chiqib, narx strategiyasiga yaxlit yondashuvni va uning amaliy amalga oshirilishini anglatuvchi yangi atama - "narxlarni boshqarish" ni taklif qilishdi. Kitob mualliflari, shuningdek, qadimgi Rimda narx va qiymat uchun bir xil so'z — pretium ishlatilganligini eslatib turadi. Ushbu asosiy kontseptsiya sotuvchi va xaridor bir vaqtning o'zida harakat qiladigan narxlarni boshqarish muvaffaqiyatini belgilaydi. Simon va Fassnaxt turli mamlakatlarda o'zlarining boy tadqiqot, maslahat va o'qitish tajribalaridan ko'plab misollar keltiradilar va to'rt bosqichdan iborat narxlarni boshqarish jarayonini o'quvchiga doimiy ravishda ochib berishadi: strategiya, tahlil, qaror qabul qilish va amalga oshirish. Mualliflar iqtisodiy faoliyatning turli tarmoqlari, shu jumladan iste'mol tovarlari va sanoat mahsulotlari ishlab chiqarish, xizmat ko'rsatish sohasi va savdo xususiyatlarini hisobga olishadi. Bundan tashqari, texnologik innovatsiyalar, jumladan, Internet, yangi sensor va o'lchash ishlanmalari narxlariga ta'siri ko'rib chiqilmoqda, bu esa belgilangan stavkalar, frimium, foydalanish uchun to'lov va xohlagancha to'lash kabi narx modellarining paydo bo'lishini aniqladi. Boshqa dolzarb mavzular: yangi narx ko'rsatkichlari, Big sana, ikki tomonlama narx tizimlari, salbiy narxlar va almashish iqtisodiyoti, shuningdek, Bitcoin kabi tubdan yangi to'lov tizimlari. Bu erda narx nafaqat qisqa muddatli foyda olish vositasi, balki kompaniyaning uzoq muddatli aktsiyadorlik qiymatining barqaror o'sishini ta'minlaydigan vosita ekanligini anglagan rahbarlar uchun haqiqiy ensiklopediya mavjud. Ushbu kitob tadqiqotchilar, o'qituvchilar va iqtisodiy mutaxassisliklar talabalari uchun ish stoli bo'lishi kerak.
Sharhlar topilmadi